Tiden går

Insåg precis att mitt sista diplom då jag äntligen kunde titulera mig som
Nagelterapeut snart går och blir 5 månader.

Mina Manikyrist och Pedikyrist diplom är hela 8 månader.

Har det gått framåt då? I really hope so!
Bildbevisen nedanför talar för framgång ialla fall.

 

Min första spamanikyr och spapedikyr.


(Små bilder är alltid klickbara)


En manlig manikyr.
(Det borde göras flera manliga manikyrer!)

Elemies första spapedikyr.

Manikyr på två mostrar och två småkusiner.

Mina två allra första gelénaglar.

Mina två första provtippar med den vita gelén.
Inga kommentarer på det :)

Min första förlängning på 10 st naglar.
Madde var höggravid och vi satt i 4 timmar.

 

Några av de första offren som vågade ställa upp på att få sina naglar förlängda med gelé.

Alex

Sanna

Josse

Fler övningstippar.
Ser lite bättre ut än de första två.

 

Första naglarna på mig själv med diplomet i mina ägor.
Att göra en hand i taget tar oerhört lång tid och "felhanden" är inte att leka med.

 

De första naglarna är inte vackra någonstans men gud vad skönt det är att titta på korten och se att naglarna som jag gör idag ser bättre ut.
Blir sporrad att göra mer naglar och utvecklas ännu mer!
Attans vad kul detta är!

 

 


 

Några bilder på mina gamla naglar som jag gjorde hos min Sussa som jag har lackat.

 

Om matte har lack på tassarna så ska även hunden ha det.
Blir dock lite knepigare med all päls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0